marți, 26 iulie 2011

Rulouri cu branza


Facute din aluat de paine si cu branza trimisa de Adela (sora mea draga) de la Sibiu si unse cu ou si presarate cu mac si nuca de cocos, au iesit niste rulouri minunate si gustoase. Niste aperitive excelente, pe care le poti servi oriunde, oricand.

Ingrediente:
- 500 g faina
- 1 lingurita de sare
- 1 lingurita de zahar
- 25 g drojdie proaspata
- 2 linguri de ulei
- apa calda cam cat sa facem un aluat vartos
- 300 g branza tare pe care sa o putem rade pe razatoare
- 1 ou pentru uns aluatul
- seminte de mac si nuca de cocos pentru presarat pe deasupra rulourilor

Mod de preparare:
              Faina o punem intr-un castron adanc, facem o gropita la mijloccu podul palmei, peste care punem sarea, zaharul, drojdia si uleiul, apoi, putin cate putin, punem apa calda si framantam pana cand aluatul se dezlipeste de pe maini si atunci cand il taiem cu cutitul are bule de aer ca niste mici gropite. Deci, framantatul este foarte important la aluaturile dospite. Acoperim aluatul cu un prosop curat si lasam sa se dospeasca vreo 45 de minute, pana isi dubleaza volumul.
             Dupa ce aluatul s-a dospit, intindem o foaie dreptunghiulara cam de 1/2 cm grosime. Branza o dam pe razatoare mare. Presaram branza pe marginea foii de aluat si apoi rulam pama se impreuna aluatul si se astupa branza, apoi taiem ruloul si facem altul. Si uite asa pana terminam aluatul si branza. Mie mi-au iesit 4 rulouri pe care le-am crestat inainte sa le bag la cuptor si apoi le-am uns cu ou batut si am presarat mac si nuca de cocos. Cam asa:


Am tapetat tava cu hartie de copt si am asezat rulourile apoi le-am bata la cuptor cam pentru 45 de minute. Cand le-am scos, le-am stropit cu apa rece si le-am acoperit din nou cu prosopul si le-am lasat sa se abureasca si sa se odihneasca aproximativ 20 de minute. In felul asta raman moi si pe deasupra si sunt mai pufoase. De taiat le taiem dupa ce se racesc, cai altfel se incrudeaza aluatul si nu-i tocmai bun. Acelasi luycru se intampla la toate aluaturile dospite. Deci, cam asa au iesit si au fost..mmmmm.....delicioase! :)

                                   Pofta buna!



      

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu