vineri, 22 iulie 2011

Sarmalute in foi de varza dulce


E mancarea mea preferata. Sarmalutele. Si mai ales in foi de varza dulce. Iata reteta pe care am preparat-o azi.

Ingrediente:
- 1 varza mare
- 1 kg de carne tocata (pulpa de porc)
- 1 ciolan afumat dezosat
- 2 cepe mari
- 100 g orez
- 5 linguri de bulion
- sare si piper dupa gust
- sare de lamaie pentru oparit varza
- cimbrisor si foi de dafin

Mod de preparare:
                Mai intai curatam varza de primele 2 foi si ii scoatem cotorul, unde vom umple cu sare si sare de lamaie. Intr-o oala mare in care sa incapa varza, punem apa la fiert cam jumatate. Cand apa s-a incalzit vom pune si varza cu gaura format la scoaterea cotorului in jos. Lasam sa dea cateva clocote bune, si intorcem varza si pe partea cealalta. Si procedam asa de cateva ori. Mai putem oparii varza si foaie cu foaie, dar mie mi-e mai comod asa, intreaga.
               Dupa ce varza s-a oparit, desfacem foile si le lasam la scurs.
               Carnea tocata o punem intr-un castron mai adanc, peste care punem 1 ceapa tocata marunt, orezul spalat in 2 ape, 2 linguri de bulion, sare si piper dupa gust si cimbrisor atat cat luam intre degete. Si amestecam bine compozitia.
              Taiem fiecare foaie de varza in doua (pentru ca mie imi plac sarmalutele mai mari) si umplem fiecare jumatate cu carnea tocmai preparata. Si impachetam.
              Dupa ce sarmalutele au fost formate, pregatim oala in care le vom fierbe astfel: In oala punem la incins untura (eu cu untura le-am facut, pentru ca le fragezeste mai repede), sau ulei. Apoi tocam marunt si cealalta ceapa si o punem in oala, alaturi de ciolanul afunat taiat bucati mai micute, dar nu tot, doar jumatate. Dupa ce ceapa s-a calit putin, adaugam si celelalte 3 linguri de bulion ramase peste care punem varza tocata, cea ramasa de la foi, adica inima verzei, apoi sare si piper dupa gust si cateva foi de dafin si putin cimbrisor. Adaugam sare si piper dupa gust si incepem sa asezam sarmalutele in oala. Dupa primul strat de sarmalute, mai punem si restul de ciolan afuma taiat felii subtiri si apoi alt rand de sarmalute, pana le terminam. Punem peste sarmalute cateva foi de varza si apoi punem apa cat sa acopere sarmalutele. Si punem la foc. Lasam pana da cateva clocote si apoi mutam oala in cuptorul incins in prealabil. Eu i-am pus si capac pana s-au fiert mai bine si apoi am luat capacul si am mai lasat vreo 10 minute sa se faca un pic crocante. Am tinut la cuptor cu totul cam 2 ore si jumatate.
              Au iesit o nebunie de arome si de gust. A infulecat MihaL rapid vreo 4. Acum urmeaza sa vina si Nutsu de la serviciu sa infulece si el :).

             Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu