luni, 4 iulie 2011

Tocanita de legume


Am fost in weekend in Teleorman, comuna Catunu, la unchiul Mihai, unchiul lui NuTsu. Oameni frumosi, cu suflet curat si voiosie, pe care nu poti sa nu-i iubesti. Ei, si aveau oamenii acestia o gradina frumos aranjata, toate randurile la dunga. Iata o bucata din gradina (imi pare rau ca nu am putut reda mai mult in poze):

Si din zarzavaturile pe care tanti Mia mi le-a dat, am gatit o tocanita.

Ingrediente:
- 2 cepe maricele
- un morcov
- un dovlecel mare
- 3 cartofi maricei
- 3 graunti mari de usturoi
- 7 rosii mari coapte bine
- o mana buna de teci de fasole fideluta
- sare si piper dupa gust
- o legatura de patrunjel
- o legatura de marar

Mod de preparare:
                       Incepem prin a curata si spala toate legumele. Tocam ceapa fideluta si o punem intr-o cratita cu ulei pe care l-am incins in prealabil. Peste ceapa punem cartofii taiati in cuburi si fasolea teci rupta doar in doua.
                       Dupa ce s-au calit putin toate, adaugam si morcovul si dovlecelul taiati cuburi, usturoiul tocat marunt si sarea si piperul dupa gust.Lasam sa fiarba legumele cam vreo 30 de minute.
                       Cand legumele sunt aproape fierte, adaugam rosiile, curatate de coaja si taiate felii ca pentru salata. Si din nou lasam sa fiarba pana s-au topit rosiile. La sfarsit adaugam patrunjelul si mararul tocate marunt.

Inchidem aragazul si punem mancarea in farfurie (daca mai aveti rabdare :) ). A iesit asa de gustoasa, incat nu m-am putut abtine si am mancat cateva linguri din cratita ( stiu ca-i rusine, dar sunt si eu mica si pofticioasa :) ).
Am servit-o cu branza mixta din lapte de vaca si lapte de capra, tot de la Catunu, la fel de minunata ca si legumele , ca si oamenii ce acolo.

          Pofta buna!

Un comentariu:

  1. draga mea, imi place ca esti inventiva, creativa si deosebit de vesela atunci cand gatesti, indiferent de ce si de unde ai ingrediente!

    RăspundețiȘtergere